ЗАКОН ПРО ЄВРОБЛЯХИ: СПАЛИТИ НЕ МОЖНА РОЗМИТНИТИ
Добавив: putyla8
Коментарів: 0
Добавлено: 27-11-2018, 13:36
Переглядів: 47

Власники машин з іноземною реєстрацією вимагають 

скасування нелогічних законів

  

   Обговорення закону про так зване дешеве розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією, схваленого Верховною Радою 8 листопада, викликало чергову хвилю обурення в суспільстві. Адже власників євроблях ставлять перед вибором: або розмитнювати авто за суму, що дорівнює чи перевищує вартість самої машини, або повернути її туди, звідки взяли.

  

   Водії вимагають від Президента скасувати закон, бо інакше їм доведеться попрощатися з уживаними європейськими автомобілями назавжди. Справа в тому, що вартість машини за кордоном залежить від її віку, тобто старша коштує дешевше. І пересічні українці, які роками не могли назбирати грошей на просту вітчизняну машину, кинулися купувати «колеса» за доступною ціною.

   А поки на територію України щодня заїжджали тисячі євроблях, українська влада зайняла вичікувальну позицію і почала розробляти черговий документ, який або позбавить кожного власника його авто ЗАКОННО, або зажене його по шию у борги.

  У міру своїх статків українці, звичайно, придбали більше старих, ніж нових автомобілів. Багатьом із них 15, а то й більше років. Саме такі машини, згідно формули, яку пропонують парламентарі, розмитнити просто нереально. Так, базова ставка (або розмір акцизного податку) для авто з бензиновим двигуном об’ємом циліндра до 3000 см становить 50 €, понад 3000 см - 100 €. Для машини з дизельним двигуном базова ставка до 3500 см становить 75 €, понад 3500 см - 150 €.      

   Щоб визначити, скільки вартуватиме розмитнення автомобіля, базову ставку потрібно помножити на об’єм двигуна і на вік машини. Приміром, є 15-річне авто з бензиновим двигуном об’ємом 1600 см: 50 (базова ставка) Х 1,6 (об’єм двигуна) Х 15 (вік машини) = 1200 €. Авто такого ж віку з об’ємом двигуна 4600 см можливо розмитнити за 6900 €. Якщо двигун дизельний, то, наприклад, 8-річна автівка з об’ємом 2500 см обійдеться у 1500 €, а з об’ємом 5000 см - у 6000 €. Проте, крім акцизу, у вартість розмитнення авто також входять ще три платежі: ПДВ (20% від вартості), ввізне мито (10%) і збір до Пенсійного фонду (3-5% від вартості).

   Щоб прискорити процес розмитнення ввезених на іноземних номерах автомобілів, депутати ввели знижку на сплату акцизного податку. Якщо власник такого авто встигне розмитнити авто за перші три місяці дії закону, йому надається знижка 50%. Такі правила стосуються тільки випадків, коли одна особа ввозить до України одну автівку для власного використання. Окрім того, всі сплачені податки за цей період мають надійти до Пенсійного фонду.

Водії не мають грошей на розмитнення

   Згідно опитування, яке журналісти «Карпат» провели у соціальній мережі «Фейсбук», водії євроблях більшістю голосів схиляються до думки продати свій автомобіль на запчастини у разі, якщо закон про розмитнення набуде чинності. А дехто на знак протесту готовий навіть його спалити, як це нещодавно зробив керівник громадської організації «АвтоЄвроСила» Олег Ярошевич. Бо лиш самі власники знають, скільки їм довелося попрацювати, щоб придбати авто. За кордоном машина – це всього лиш засіб для пересування, а в Україні, на жаль, – це справжня розкіш, яка, виходячи з цін, ще й їде на «золотому» пальному.

   Водії, з якими ми спілкувалися на цю тему впродовж тижня, відверто шоковані новими законами. Приміром, сергіївчанин Андрій не так давно придбав авто на єврономерах за дві тисячі доларів. А нині, взявши до рук калькулятора, підрахував, що розмитнення автівки 2000-го року випуску обійдеться йому в 4500 євро. Чоловік обурений, бо з нинішніми доходами не може собі цього дозволити (як, зрештою, й інші). Щоб авто купити, а потім його ще й обслуговувати, йому доводиться виїздити на роботу за кордон. Якщо Президент підпише закон, Андрій каже, що і він, й інші власники будуть у євробляхах хіба що облаштовувати інкубатори для курей. Було би смішно, якби не так сумно.

   Путильчанин Іван має позашляховика з іноземною реєстрацією. Машина з 1999 року, але, незважаючи на вік, у дуже хорошому стані, бо ж їздила не українськими дорогами, а європейськими. Щоб підтримувати авто у нормальному стані, потрібно й витрачатися, каже Іван. Наприклад, недавно придбав дорогі зимові шини. Адже саме від них залежить безпека водіїв та пішоходів узимку. Та, виходить, що гроші викинув практично на вітер, адже, за підрахунками чоловіка, розмитнення його джипа обійдеться у більше, ніж 10 тисяч євро, включаючи сплату всіх необхідних платежів.

   У нашій країні все робиться для того, щоб загнати людей у глухий кут, переконаний Микола з Путили. За дві з половиною тисячі доларів, які віддав за євробляху, він півроку працював у Польщі. Бо ж не на одну машину збирав гроші: дещо висилав додому для сім’ї і мусив сам за щось жити. Навіщо було дозволяти ввезення вживаних закордонних авто в країну, якщо тепер їх хочуть відібрати? Йому на розмитнення машини потрібно 2500 євро, однак це непідйомна сума.

  Згідно закону, власників машин з іноземною реєстрацією штрафуватимуть за перевищення терміну перебування такого авто у режимі транзиту від 10 до 20 діб на 17 тисяч гривень, від 20 до 30 діб – на 85 тисяч гривень, більше, ніж на 30 діб (а також за втрату або розкомплектування авто) – на 170 тисяч гривень або ж конфісковуватимуть авто за рішенням суду. При чому протокол про порушення митних правил можна складати за відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.

 

Акцію з блокування доріг оголосили безстроковою

  У вівторок, 20 листопада, в багатьох українських містах через закон про розмитнення автомобілів та підвищення штрафів вибухнули масові акції протесту. Євробляхери заблокували понад 50 основних автомагістралей  України з вимогою скасувати ці нелогічні закони. Однак у новинах на каналі «1+1» прозвучало, що депутати й так поступилися водіям євроблях, а ті, безсоромні та зухвалі, створили в країні справжній колапс лише через те, що хочуть кататися на дешевих машинах і не платити за них податки. А в той час, коли європейські країни переходять на екологічні види транспорту, українці скуповують металевий мотлох, який шкодить довкіллю, та ще й сміють вимагати ветування законів.

  Цікаво, а навіщо було впускати цей мотлох в країну взагалі? І чому мотлох, якщо жодна євробляха не заїхала в Україну без технічного огляду на території, де зареєстрована, та страховки? І що, до цього часу транспорт, що їздив Україною, довкіллю не шкодив?! Щось запізно народні обранці почали думати про екологічну безпеку людства. Та й взагалі, як завжди, не з того почали…

   Словом, зрозуміло, що йти назустріч власникам євроблях парламентарі не планують (хоч на носі вибори). За півроку дії закону всі авто на іноземній реєстрації мають бути або розмитнені, або вивезені (а це взагалі абсурд). Бо разом з цим законом прийняли ще один, який забороняє ввезення автомобілів на іноземній реєстрації та встановлює значні штрафи за це порушення і забороняє ввозити такі автомобілі у режимі транзиту. Закон набере чинності наступного дня після офіційної публікації, але не раніше, ніж почне діяти закон про штрафи за нерозмитнення авто.

 

Марина ЮРЧЕНКО.

Інформація
Відвідувачі, Ви так само можете залишити коментарі до даної публікації
Схожі новини:

Контакти

Редакція газети "Карпати"

Передплатний індекс: 61549

Адреса: 59100, смт.Путила,
Чернівецької області,
вул.Українська, 104.

Тел. (03738) 2-12-32, 2-14-32,
2-16-63.

E-mail: gazetakarpaty@ukr.net

Особистий кабінет