Наставник, помічник, тренер, організатор
Добавив: putyla8
Коментарів: 0
Добавлено: 2-10-2017, 12:04
Переглядів: 98

   Таким має бути справжній педагог. Про ці та інші характеристики сучасного вчителя – у розмові з учителем-методистом, членом громадської ради при департаменті освіти і науки, директором Розтоківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Вірою Степанівною ПАСАРЮК.

 

  - Віро Степанівно, знаємо, що Ви з дитинства мріяли стати вчителькою і вже понад тридцять років трудитися на цій професійній стежці. Виходить, це справді Ваше покликання?..

  - З роками, кажуть, професія набридає. Але мене навпаки вона затягує. Хочу ще багато зробити для школи, вчителів. Любов до школи мені привила перша вчителька Наталя Василівна Аронець. І я завжди прагнула бути такою, як вона. Тому вступила до педагогічного училища, згодом здобула вищу педагогічну освіту за фахом «російська мова й література». Вже 32 роки працюю у школі, і кожного дня й сама вчуся.

   - Керівна посада, яку Ви обіймаєте, багато до чого зобов’язує…

  - Понад 15 років я пропрацювала заступником директора з навчально-виховної роботи, разом із навчала дітей зарубіжної літератури. А коли стала директором, робота керівника була мені близькою і знайомою. Досі дотримуюся думки, що керувати можна тільки речами, а людей треба за собою вести. Розумію, що колектив має бути як одне ціле, мати одну мету. Всі члени педколективу повинні знати перспективну мету і щоденну. Мусимо працювати, щоб дати дітям якісну освіту, щоб учні підтверджували здобуті в школі знання при вступі у вузи. Звісно, іноді відчуваємо дію так званого закону первинного заперечення нової ідеї. Тож нелегко втілювати нововведення у дійсність. Але справжній педагог має працювати не тільки задля зарплати. На першому місці має бути любов до професії, інакше це - неповноцінний спеціаліст, а діти це завжди відчувають. Я постійно кажу вчителям: дивуйте учня  різною мовою, артистичною, динамічною, навіть, зовнішнім виглядом. Маємо так пропагувати свій предмет, щоб діти його любили і хотіли вчити.  Вчитель має бути партнером на уроці, але й тримати межу, може по-товариськи обняти дитину, похвалити, щоб підвищити мотивацію до навчання. Я працюю над тим, щоб саме такі вчителі були у школі, щоб вони жили школою і вміли бачити кожну дитину.

    - І все-таки Ви повертаєтеся до важливості розуміти учня, а не до матеріальних проблем сьогодення. Це справді звучить хвилююче.

   - З роками  все більш чутливо сприймаю дітей, які не можуть вчитися. Уявляю, в якому стресі дитина, коли вона відчуває, що хтось знає, а вона – ні. Ніби слухали разом, а не всім вдається засвоїти матеріал. Учитель повинен проявити таку увагу до цього учня, аби він відчув, що потрібний. Покликання вчителя - проявити любов, дати увагу кожній дитині. Батьки через складне становище у державі, постійні матеріальні клопоти мало спілкуються з дітьми. Тож учителям доручена справді важлива справа – навчання та виховання. Головне, не загубити момент, коли через хворобу, складні сімейні обставини, труднощі адаптації, учневі потрібна підтримка педагога. Вчитель має вести учня до успіху, бути психологом, наставником, помічником, організатором, тренером. Дитину не можна зневажати. Треба на уроці знайти таке запитання, на яке вона здатна відповісти. Якщо педагог ставить оцінку 4-6 балів, то навіть низькі бали може з різною інтонацією подати. Адже й дорослі хочуть мотивації, а діти тим більше.

   - Як проводите у школі національно-патріотичне виховання дітей?

  - Ключовими фразами нової української школи є особистість, патріот, новатор. Пройшов той час, коли учень має лиш відтворити інформацію з підручника. Наша мета – всебічний розвиток особистості. За останні роки питання національно-патріотичного виховання набуло значної актуальності. Воєнні дії відкривають очі на те, що ми довгий час взагалі про це не думали. У школі проводимо тематичні заходи, конкурси. У нас через увесь навчально-виховний процес ведеться патріотична лінія. Нещодавно ми брали участь у виставці новітніх технологій у місті Києві та здобули срібну медаль саме за роботу з національно-патріотичного виховання дітей.

  - На сайті Вашого навчального закладу опублікована 153-літня історія школи та детальні дослідження біографії її відомих випускників Марії Матіос, Василя Данилюка. Захоплююся цією клопіткою роботою, що провели Ваші колеги та учні…

  - Так, я дякую долі, що у нас є такий гарний, професійний колектив, який працює системно й результативно.

  - Знаємо, що випускниця Вашої школи, відома письменниця, народний депутат України Марія Матіос допомагає рідному навчальному закладу.

 -  Так, за її сприяння розпочалися роботи зі складання кошторису та подальшої реконструкції школи. Заплановано перекриття даху основного корпусу та добудова. Зараз співпрацюємо з фірмою «Чернівціагробуд». Фахівці вивчають топографію та складають план реконструкції. Нам дуже потрібно, щоб початкова школа, їдальня, кабінети трудового навчання, фізики та хімії були в основному корпусі, як у типових школах. Над цим працюємо і вдячні за допомогу.

 - Дякуємо за розмову і бажаємо подальших успіхів у роботі!

   Любов МАРШАВКА.

Інформація
Відвідувачі, Ви так само можете залишити коментарі до даної публікації
Схожі новини:

Контакти

Редакція газети "Карпати"

Передплатний індекс: 61549

Адреса: 59100, смт.Путила,
Чернівецької області,
вул.Українська, 104.

Тел. (03738) 2-12-32, 2-14-32,
2-16-63.

E-mail: gazetakarpaty@ukr.net

Особистий кабінет